Revalidatietraining

De fysiotherapeut zet revalidatietraining in wanneer u de belastbaarheid van uw lichaam wilt vergroten. De training kan preventief ingezet worden als onderdeel van de fysiotherapeutische behandeling of in het verlengde daarvan. Revalidatietraining is een functionele training ter voorbereiding op het deels of volledig hervatten van uw dagelijkse activiteiten, uw werk en/of sportactiviteiten.

Indicaties voor revalidatietraining zijn:

• Pre- en postoperatief herstel na operatie, zoals na een totale heup- of knieprothese, herniaoperatie, schouderoperatie, voorste kruisband reconstructie of meniscusoperatie
  • Nek- en schouderklachten, lage rugpijn, knie- en enkelklachten
  • COPD
  • Herstel na een botbreuk
  • Werk gerelateerde klachten
  • MS en beroerte
  • Chronische pijnklachten
  • Sportblessures
  • Herstel- en balanstraining bij oncologische aandoeningen, zowel voor, tijdens als na behandeling

De revalidatietraining vindt plaats onder deskundige begeleiding van een van onze fysiotherapeuten, met wie u samen aan vooraf opgestelde behandeldoelen werkt. Wij staan voor een individuele benadering waarin uw fysieke mogelijkheden en hulpvraag centraal staan. Facetten die naar voren kunnen komen tijdens de revalidatietraining zijn uithoudingsvermogen, spierkracht, coördinatie, lenigheid en snelheid.

COVID-19  update 😷
  1. Wij verzoeken u vriendelijk om bij een bezoek aan onze praktijk een mondkapje te dragen.
  2. U dient alleen te komen zonder begeleiding (uitzonderingen zijn bespreekbaar)
  3. Maximaal 5 minuten van tevoren aanwezig.
  4. Bij binnenkomst dient u direct uw handen te desinfecteren
  5. Gebruik van het toilet uitsluitend in noodgevallen
  6. De kleedkamer is gesloten, gelieve thuis om te kleden
  7. Raak zo min mogelijk de deurklinken aan, wij openen en sluiten de deuren voor u.
  8. U dient zelf een grote handdoek of badlaken mee te nemen.